torsdag 27 december 2012

God Jul och God Fortsättning

Oj, oj, oj... en bakblogg utan inlägg om julgodis och annat gott som hör julen till. Jag ber om ursäkt, jag har haft massor med potentiella inlägg den senaste månaden, men dygnet har inte tillräckligt med timmar. Att jobba i butik runt jul drar drastiskt ner på "egentiden". Men nu så, nu har jag semester i några dagar och ska uppdatera er, kära vänner. Denna tårta borde ni fått se på julafton, men bättre sent än aldrig, eller hur?
 
 Den lilla Nissen blev jag så grymt nöjd med. Och innan jag skulle lägga mig kvällen innan julafton så upptäcker jag, till min fasa, att han har kapsejsat. Jag blev så ledsen... men lyckades, efter många om och men, att laga honom. Därför blev tårtan lite sparsamt dekorerad. Jag hann inte med mera.
 Smaken på denna tårta var: Blodapelsin, banan och hallon. Spacklad med chokladsmörkräm, täckt och dekorerad med sockerpasta och marsipan.
Så, med denna lilla Nisse önskar jag er alla en något försenad men riktigt god jul. Hoppas ni har haft det bra, ätit gott och fått en massa roliga julklappar.
 
Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Tårtan är hur fin som helst och Nissen är så söt =)

    SvaraRadera
  2. God fortsättning och Gott nytt år!! Supersöt liten Nisse. :)

    SvaraRadera