tisdag 22 december 2015

Vintertårta.

Tårtan som var med i reportaget i tidningen gav mig många grubblerier innan den blev klar. Jag ville göra något vackert och juligt och låg bokstavligen sömnlös om nätterna och funderade. Till sist sa min svägerska: "Gör något som är DU"
Då släppte det. Jag gillar ju att göra gulliga figurer. Kom på att jag skulle göra en isbjörnsfamilj på ett snöflak. Familjen skulle representera min egen familj. Nu blev det inte så eftersom jag inte fick plats med några isbjörnsungar. Så resultatet blev helt enkelt två förälskade isbjörnar på ett isflak. Det kan ju vara både en jultårta, eller en vintertårta, eller en tårta som belyser våra klimatproblem... med poler som smälter och isbjörnarna som blir de första som drabbas. 
    
En väldigt enkel tårta, men ändå ganska effektfull, med den glittrande snön och de stora snöflingorna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar