lördag 19 december 2015

Jag och barnen är med i tidningen!

När de kontaktade mig från DT:s helgbilaga Pralin, och sa att de ville göra ett reportage med mig och mina barn när vi bakar julgodis, så tvekade jag länge. Min självkritiska sida tvivlade på att någon skulle vilja läsa om oss. Men samtidigt var det ju en sådan ära att bli tillfrågad att jag i slutändan tvingade mig själv att tacka ja. Nu när det är gjort och tidningen har kommit ut så är jag glad att vi gjorde det. Det blev ett mysigt reportage som kretsade mest runt barnen. Supermysiga bilder och lätta recept som jag tror kan uppskattas av många. 

Jag var så fokuserad på själva baket och att det skulle vara fint och rent hemma att jag helt glömde bort att förbereda mig på ev frågor de skulle ställa. Därför kan jag tycka att själva intervjun blev lite tafatt från min sida. Och när jag läser inser jag också att jag förklarade dåligt det med marsipan och grädde vs. sockerpasta och smörkräm. Självklart kan man ju använda marsipan och grädde. Det finns risk att sockerpastan smälter om man har grädde direkt under. Och vad jag menade är att om man vill dekorera så som jag gör, med många tunga sockerpasta figurer så är det bra att få tårtan stadig genom att använda sockerpasta/marsipan och smörkräm.

Här är bilder från tidningen:


Om ni vill läsa artikeln på nätet så kan ni klicka på denna länk: 




Nu när jag äntligen sett resultatet så kan jag slappna av inför jul. Recepten från Artikeln kommer dyka upp både här och på Facebook inom kort (om det är svårt att läsa från bilderna). Ha en riktigt bra kväll! Stor Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar