söndag 15 maj 2011

Mimmi-tårta.

Här kommer då Mimmi-tårtan. Vanessa fyllde 1 år och jag fick rätt så fria händer. Förutom att den skulle vara i två våningar med Mimmi då ;-).

Den innehöll: Ljusa bottnar, Hallon, Blåbär, Blåbärsmousse och Chokladkräm. Spacklad med Chokladsmörkräm, täckt med Sockerpasta. Alla dekorationer är i Modelleringspasta.

Vanessas mamma och pappa verkade väldigt nöjd med tårtan. Hoppas den gick hem hos resten av sällskapet.
Foto: Privata
Jag har snöat in lite på sockerdiamanter :D... men det är ju så gulligt. Önskar bara att det fanns lite mer verklighetstrogna diamanter att köpa i Sverige. Någon som har sett det på nån butik? Diamanter som är "slipade" på alla sidor?

Grattis till Vanessa!!

15 kommentarer:

  1. Åh vilken fin tårta! I Love it :-) Du är så himla duktig på att modellera tycker jag :-)

    SvaraRadera
  2. Wow vilken klockren tårta!!
    Helt perfekt på alla håll o kanter :) Bra jobbat!!

    SvaraRadera
  3. Underbart fin tårta!! Jättefina färger! Jag vet att Strössel & Annat säljer diamanter, men hur de ser ut vågar jag inte svara på!

    SvaraRadera
  4. Tack ska ni ha! Jättekul med så fina kommentarer. Så glad att ni gillar tårtan. Jag blev också riktigt nöjd :-).
    Linda: Det är Strössel & Annat´s diamanter jag har använd... och som synes så är de tyvärr inte slipade på alla sidor. Men tack ändå för tipset :-)

    SvaraRadera
  5. Har suttit och tittat på dina tårtor, HERREGUD säger jag bara, vad DU ÄR DUKTIG!!!!!!! Så läckra, häftiga, fina, söta och totalt fantastiska!!! Jag är imponerad, superimponerad! Det är så roligt att se sådana fina tårtor, denna blogg ska jag prenumerera på! Älskar dina badtunnetårtor, de är ju så häftiga med alla detaljer.
    Varma hälsningar/ Caroline- St Heaven Street

    SvaraRadera
  6. Helt fantastiskt fin! Du är grymt duktig!

    SvaraRadera
  7. Tror inte det går att få tag på sockerdiamanter som är slipade på alla sidor, den sida som är rundan är ju den där man häller ner sockret i och en öppning på en form måste det ju finnas:) Hoppas du förstår vad jag menar. Fin tårta.

    SvaraRadera
  8. Oj vad fin den blev. Väldigt imponerad av mimmi, ser helt perfekt ut! Härliga färger också.

    SvaraRadera
  9. Så ötroligt fin, du är så duktig!!

    SvaraRadera
  10. Helt otroligt vacker:) In i minsta detalj!

    SvaraRadera
  11. Alltså jag blir helt stum när jag ser dina gudomligt vackra tårtor! Du är grymt duktig :) Tänkte fråga om man får länka din blogg & några bilder på dina fina tårtor på min blogg och tipsa :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Återigen, tack ska ni ha, alla!! Jag blir så glad av alla fina kommentarer.

    Pehrnilla: Jo, det finns faktiskt helt slipade diamanter... har sett i amerikanska butiker, men känner mig inte så bekväm att beställa från andra länder :-). Carola på MyCakes länkade mig till en svensk grossist som också har, men vem som helst får ju inte handla av grossist :-(.

    Anna: Vad roligt att du gillar mina tårtor!! Klart att du får länka, det vore jätteroligt. Om du lånar bilder, skriv var de kommer ifrån, så är jag nöjd :-). Ha det gott!

    SvaraRadera
  13. Vilken underbar tårta. :)
    Du är grym på att modellera.. Inte bara till denna tårtan utan till alla jag sett hittills.
    Önskar jag med kunde vara det.

    Ha det fint
    mvh Marlene

    SvaraRadera
  14. Tusen tack för denna underbara tårta! Vi älskade den, Vanessa älskade den, likaså vårt övriga sällskap! En succé än en gång! Mvh, Sibel (Vanessas mamma)

    SvaraRadera