söndag 31 oktober 2010

Namngivningsfest med Pingu.

I helgen har jag haft två beställningar. Detta är en av dom. Riktigt nöjd med dessa tårtor... om det är ok att säga det själv. De ska egentligen inte stå på ställningen, men jag ville se hur det skulle se ut. Älskar verkligen snöflingorna... kommer nog bli flitigt använda denna vinter ;-)

Tårtorna innehöll:
Hallonmousse, hallon, chokladmousse och var spacklade med chokladsmörkräm.

De blåa är täckta med MMF, den vita i sockerpasta. Skylten och snöflingorna är flowerpaste, bokstäverna 50/50 flowerpaste/sugarpaste och figurerna är modellerade i modelleringspasta.





Foto: Privat
Ha en bra söndagskväll, mina vänner!

23 kommentarer:

  1. Tårtorna är verkligen sååå fina och du har all rätt att vara nöjd med dem! Dekorationer är jättefina och jag älskar sättet du har placerat ut dem på! Dessutom blir jag så glad av Pingu, så det är ett extra plus ;-) Ha en fin kväll du också!

    SvaraRadera
  2. Dessa tårtor var verkligen fina :)Gillar allt! Snöflingorna var jättefina, är de en utstickare? Gillade kanten runt om med olika storlekar på bollarna och pingvinerna var ju jättesöta =)

    SvaraRadera
  3. Oj vilka fina tårtor! Håller med om att flingorna var väldigt fina och du använder dem snyggt också. Pingu och vännerna var ju för söta också ;-)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker de är underbara. Pingu kommer det bli för mig snart, är riktigt sugen på denna lilla figur, passar så bra till vintertema!

    SvaraRadera
  5. Jättejättefina! Pingu och hans vänner är väldigt lyckade. Snöflingorna hör också till mina favoriter. :-) Snöbollarna i olika storlekar är hur skojiga som helst, fin idé!

    SvaraRadera
  6. Tack för dom otroligt fina tårtorna idag!
    Dom va väldigt uppskattade! Alla visitkort blev utdelade! :)

    Kram och STORT tack!
    Angelica, Mathias & Milton

    SvaraRadera
  7. Men snälla nån vilka tårtor, så fantastiskt fina!

    SvaraRadera
  8. Åh vilka underbara tårtor! =) Du är så duktig!

    SvaraRadera
  9. Tusen tack alla för era fina kommentarer! Jag blir så glad av att läsa allt fint ni skriver :-).

    Angelica: Tack själva för att ni lät mig göra tårtorna, det var jätteroligt! Jag är glad att ni gillade dom! Hoppas att ni hade en fantastisk dag!

    SvaraRadera
  10. Jättevackra tårtor! Pingu och de andra figurerna är ju hur söta som helst. Snötårtorna är superfina med den fina blå färgen och de vita snöflingorna.

    SvaraRadera
  11. Underbara tårtor! Jätte fina verkligen!

    SvaraRadera
  12. har gett dig en utmärkelse som du kan se här http://millistartorochannat.blogspot.com/2010/11/cherry-on-top-adward.html =)

    SvaraRadera
  13. Superfina tårtor, gud vad duktig du är!!

    SvaraRadera
  14. Hej Thumman,

    du och din fina blogg har en Cherry on top Award att hämta hos mig, om du vill ha:

    http://flickanokakorna.se/2010/11/07/cherry-on-top-award/

    SvaraRadera
  15. Jätte fina tårtor! Undrar precis som några andra om du har använt utstickare till snöflingorna?

    SvaraRadera
  16. åååh pingu, så söta!
    Du har väl inte missat  Bakbloggskartan
    Kram Karin

    SvaraRadera
  17. helt perfekta, underbara tårtor! älskar Pingu och snötema

    SvaraRadera
  18. Tack ska ni ha, alla!
    Missade ju att svara på den återkommande frågan:

    Ja, snöflingorna är utstickare (med ejektor). Kommer från PME och finns i tre olika storlekar. Är dom inte underbara?!

    SvaraRadera
  19. Vilka underbara tårtor! Alla detaljer är så fina: figurerna, snöflingorna och sen tycker jag att du har gjort "snöbollarna" jättebra också!

    SvaraRadera
  20. Hej igen! Röstade på din tårta i doptårtstävlingen. Måste få fråga vad du använt för utstickare till bokstäverna?

    SvaraRadera
  21. Hej Erika! Tusen tack för din röst! Det är ju alldeles överväldigande hur många som röstat på så kort tid. Fantastiskt roligt!

    Bokstäverna är gjorda med ett "mold set" från Wilton. Där man trycker in pastan i formen och sen försöker få ut den igen UTAN att det går sönder... Ett riktigt pilljobb, men resultatet blir bra. Man kan även göra så de får en "skugga" i annan färg.
    Exakt så här står det på förpackningen "Gum Paste & Fondant Mold Set"

    Tack igen för din röst!

    SvaraRadera