lördag 6 mars 2010

Solsken och släktkalas.


Vilket väder vi har haft idag. Det var minus 15 grader, men solen gassade så att det kändes som plusgrader. Man fick riktiga vårkänslor och till och med jag kände för att vara ute.

Vi var hos Mormor Ulla och åt smörgåstårta. Bara jag och Emma eftersom Amanda fortfarande är febrig. Men resten av släkten var där också. Hon hade önskat sig bara grönväxter, så jag och mamma hade köpt likadana åt henne. Så skulle hon slänga blommorna hon hade idag i vardagsrumsfönstret, så dom tog jag hand om. Får väl se hur länge dom lever här, men hos henne var de iaf dödsdömda.

Jag fick till ett kort igår. Tyckte det blev riktigt bra. Simpelt, men stilrent.

Coca-cola kakan blev så där. Smakade just inte Cola alls. Funderar på om det kanske inte var meningen, att colan kanske var där för att göra den saftig... för det blev den. Den var riktigt god, men inte direkt så speciell som jag hade hoppats. jag gjorde även glasyren lite för tunn, så den rann av, och allt lade sig på fatet och i hålet på kakan.
Foto: Privat
Igår började Söt-Amanda sjunga på chips-reklam-låten.
"Nu är det fredagsmys, om det så är det sista jag gör".
Hon är så begåvad :-D (och TV-skadad).
Nu är snart middagen klar, så jag ska sluta nu. Kram på er!

2 kommentarer:

  1. hihihi cocacola kaka... klart man ska höra talas om det första gången från just dig ;)

    SvaraRadera