måndag 28 juni 2010

Tårtunch

Jag hade en beställning i förra veckan. En gammal kollega som fyllde år och ville ha två tårtor. Jag fick helt fria händer och de behövde inte se likadana ut. Det enda hon gav mig var att hon gillade rosa. Sen blev jag även själv bjuden på denna tårta, så det blev trevlig tårtlunch på mitt gamla jobb. Mycket roligt att se dem igen. Man kan inte påstå att det var sig likt. Maria har verkligen tagit i med hårdhandskarna och städat upp. Det var jättefint! Tror hon passar ypperligt i sin nya roll som verksamhetschef.

Jag tror även att tårtan uppskattades... fick mycket frågor och uppskattad beröm.
Här är tårtorna. Det var chokladbotten, fylld med blodapelsinmousse, chokladmousse och spacklad med chokladsmörkräm.


Mina fotokunskaper lämnade ganska mycket att önska denna morgon. Får skylla på att solen låg på, jag var stressad och trött. Men det går ju iaf att se hur de såg ut, kastskuggor till trots :-)

Foto: Privat
Tack för titten! Nu ska jag gå och knåpa ihop en Nasse i sockerpasta... till denna veckas beställning.

5 kommentarer:

  1. Marie Holmqvist28 juni 2010 kl. 22:28

    Än en gång, ett mästerverk!!! är så imponerad av dig och längtar tills jag kan hitta på en anledning att beställa en till = P
    Kram på dig bästa tårtbagerska!!

    SvaraRadera
  2. Vilka läckra tårtor!! Blir spännande att se Nasse framöver =)

    SvaraRadera
  3. JÄTTEFINA tårtor!
    Gillade verkligen hur du gjort med de små sockerpärlorna i blommans mitt ovan. :-)
    Tack för titten, kommer igen!
    Lisa

    SvaraRadera
  4. De här är verkligen fina och eleganta. Gillar speciellt tårtan med trädet, får mig att tänka på Marimekko. :-)

    SvaraRadera
  5. Du är verkligen super duktig:)
    Gör du alla dina mousser själv eller köper du "moussepulver"

    SvaraRadera