torsdag 20 september 2012

Födelsedagstårta till min mamma

Mamma fyllde år för några veckor sedan och då gjorde jag denna tårta. Den blev mycket uppskattad!
Innehåll: Baileys/chokladmousse, rårörda jordgubbar, jordgubbsmousse. Spacklad med chokladsmörkräm och täckt och dekorerad med sockerpasta.

Stort grattis, igen, till mamma på födelsedagen!!

Åh, en sak till...
Min väsktårta har blivit nerskuffad från top-20 i tävlingen "Pimp my tårta". Jag skulle behöva lite hjälp att komma upp igen.

Även ni som röstar har chans att vinna massa smaskiga Almondy tårtor. Klicka på länken här och sedan på gilla, så skulle jag bli superglad. Tack på förhand!!
http://www.pimpmytarta.se/?id=450

Kram på er alla!

8 kommentarer:

  1. Superfin! Vad sött med "bladen" runt i olika nyanser. :o)

    SvaraRadera
  2. Delade detta inlägg på min facebook. Du gör verkligen jätte coola tårtor. Hoppas du vinner tävlingen oxå :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, tack Frida! Vad roligt att du delade. Verkligen jättesnällt av dig <3. Jag hoppas oxå att jag vinner, för då får jag äntligen se min aupair familj igen... Det var sex år sedan nu, då dottern var tärna på mitt bröllop... Så återigen, tusen tack!

      Radera
  3. åh vad fin den var! Gillar det du gjort runtom tårtan :)

    Gillar du choklad? Då är kanske mitt senaste inlägg något som kan falla dig i smaken, en bonus är om du gillar julen och dess smaker :) Kika gärna in om det låter intressant :)

    SvaraRadera
  4. Gud så fin! Hur gör man de där volangerna??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag använde en fem-blads-ros-utstickare, skar isär bladen och plattade till dem med ett "ball-tool". Sedan var det bara att "klistra" på. :)

      Radera