måndag 24 september 2012

Grävmaskinstårta

Min kollegas son Robert fyllde 20 och hade samtidigt börjat jobba som grävmaskinist. Så jag hjälpte henne med denna tårtan. Robert hade trott att han skulle få en vanlig grön marsipan tårta och ska ha tappat hakan lite grann när han såg denna. Han hade till och med sagt vilken modell det var. Jag har ju ingen aning :-), denna modell kom fram när jag googlade ;-).
Jag är rätt så nöjd med denna, men återigen får jag medge att fordon inte är min grej. Människor, djur och leksaker... det är nog vad jag gör bäst, tror jag. Denna hade kunnat få så mycket mer detaljer, men som vanligt så räckte inte tiden till riktigt.
Men jag tror Robert var nöjd och det får ju vara huvudsaken... visst då?
Innehåll: Rårörda jordgubbar, jordgubbsmousse, Lemoncurd mousse. Spacklad med chokladsmörkräm. Täckt och dekorerad med sockerpasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar