onsdag 24 februari 2010

Fullt upp nu!

Oj, ni anar inte så mycket som har hänt sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster, fått nytt jobb, jobbat en halv vecka och varit ner till Växjö för att hälsa på min nya underbara brorsdotter Wilda. Jobbet kan jag berätta om senare. Jag börjar med lilla Wilda.

Hon kom i tisdags på sin mammas födelsedag... vilken underbar present! Och genast började förberedelserna för att åka ner till Växjö. Tur att jag hade förberett rätt så mycket, annars hade det blivit stressigt. Vi hade massa paket med oss, till bebisen och till båda föräldrarna som fyller år här i faggorna, supermycket packning (som en sådan lång resa med två små barn kräver) och en tårta som jag var dönervös att den skulle kollapsa på vägen.


Kortet till Wilda, i grönt och orange naturligtvis. Stämpel från The greeting farm, och You Do's underbara transparenta bokstäver.


Födelsedagskortetkortet till Wildas mamma. Stämpel från The greeting farm färglagd med Promarkers charm från Landstoken.


Födelsedagskortet till lillebror som blir 30 (*jikes* om han är 30... hur gammal är då inte jag?!), Stämpel från... hrm, måste jag skriva det? :-D Underbara The Greeting Farm!! "Birthday" utskuret på Silhouetten.

Och så hade vi då tårtan. Det blev en tårta med ljus och choklad- sockerkaksbotten varvat. Med chokladmousse, hallonmousse och hallon. Spacklad med chokladsmörkräm och täckt med hemmagjord MMF. Först en bild på Caketoppern.

Foto: Privat
Färgerna blev för matta. Pastafärgen jag har är verkligen inte bra. Måste börja köpa av specialaffärer. MMF:en var underbar att arbeta med. Tänk om jag hade vetat det. Så mycket billigare än färdig sockerpasta. Tillverkningen gav mig iofs en jobbig känsla av cellskräck (kladdigt som bara den), men det var det värt i slutändan.

Nu är vi hemma igen och jag längtar redan efter min lilla brorsdotter. Jobbigt att dom bor så långt borta. Längtar efter Micke och Lina också... hoppas de kommer upp snart.

Tack för titten! Ha en bra dag!

4 kommentarer:

  1. Nu är jag här och bloggen är lagd till mina favoriter.

    Underbar tårta!! Korten också såklart men dina tårtor är ju helt galet fina.:-)

    Ha en bra helg.
    Kram Gabriella

    SvaraRadera
  2. Ingenting av tårtan gick till spillo vi åt upp det sista på tisdagen! Tack för en underbar helg. Kram Micke

    SvaraRadera
  3. Åh, vad bra att ni åt upp den... då var den inte så äckligt mastig som jag trodde den var. Fast mastigt kan ju iofs vara ok om man äter lite i taget ;-). Tack själv för en mysig helg. Måste ha varit jobbigt för er att ha oss alla där, när hon sov så dåligt! Kram

    SvaraRadera
  4. Instämmer, grym trårta och grym helg.

    SvaraRadera