torsdag 15 juli 2010

Amanda tårta #2

Denna gång är det dock inte min Amandas tårta. Det slumpade sig så att en annan liten Amanda fyllde 10 år, två dagar efter min dotter. Hade väl egentligen inte riktigt tid med denna, men den här tjejen har nyligen förlorat sin pappa i en tragisk olycka och det enda hon önskade sig av min "moster" var en tårta som jag gjort. Jag blev helt rörd och var ju bara tvungen att göra den. Det var en rolig tårta att göra. Hon ska snart få en valp som ska heta Scilla därav hundtemat.

Tårtan innehöll:
Ljus och chokladbotten varvat
Chokladmousse
Hallonmousse
Jordgubbar
Spacklad med chokladsmörkräm

Foto: Privat

3 kommentarer:

  1. Vilken ursöt hund. Fina detaljer med skål och hundben.

    SvaraRadera
  2. Så fint att du tog dig tid att göra tårtan! Den livade säkert upp det lite för tjejen.. Tårtan är verkligen supersöt!! Gillar ditt uttryck skarpt =)

    SvaraRadera
  3. Jättesöt tårta!!

    En extra tanke till tjejen som förlorat sin pappa! och till dej som tog dej tid att fixa tårtan! Det lilla extra betyder så mycket i en svår stund!

    SvaraRadera